اخبار روزفناوری

SMC در سرورهای بلک ول AI NVIDIA “خنک کننده غوطه وری” را ارائه می دهد و مصرف برق را تا 50 درصد کاهش می دهد.

SMC در سرورهای بلک ول AI NVIDIA “خنک کننده غوطه وری” را ارائه می دهد و مصرف برق را تا 50 درصد کاهش می دهد.

SMC از روشی منحصر به فرد برای خنک کردن خوشه های هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ رونمایی کرده است. که شامل خنک کننده غوطه وری برای راه حل هایی مانند سرورهای Blackwell AI NVIDIA است.

راه‌حل خنک‌کننده SMC به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا مراکز داده را با عملکرد بهتر در هر وات به‌طور قابل‌توجهی کار کنند و برای راه‌حل‌های Blackwell AI NVIDIA افزایش پیدا کنند

با توجه به رشد بی‌سابقه نیازمندی‌های محاسباتی صنعت، مراکز داده به اجزای پیشرفته مجهز می‌شوند و این امر تقاضا برای یک راه‌حل خنک‌کننده مناسب را به همراه داشته است که پیاده‌سازی آن موثر و ارزان‌تر باشد. NVIDIA با استفاده از خنک کننده مایع به طور غالب در سرورهای هوش مصنوعی خود به دنبال یک جایگزین است. ، اما به نظر می رسد Sustainable Metal Cloud (SMC) راه حلی عالی ارائه کرده است، و “ساختارهای مکعبی” ایجاد کرده است که به کاربران اجازه می دهد سرورهای NVIDIA را در روغن مصنوعی قرار دهند و به خنک شدن کمک می کند.

منبع تصویر: SMC

SMC از تکنیک غوطه وری در HyperCubes خود استفاده می کند که از پلی آلفاولفین به عنوان مایع اولیه برای دفع گرما استفاده می کند. در حالی که خنک‌سازی غوطه‌وری در گذشته موفقیت‌آمیز نبوده است، به‌ویژه زمانی که به سرمایه‌گذاری‌هایی مانند سرمایه گذاری 700 میلیون دلاری اینتل در این بخش خاص، SMC می گوید که HyperCubes آنها می تواند ارقام مصرف برق را تا 50٪ کاهش دهد و گفته می شود که 28٪ ارزان تر از سایر همتایان است.

میزبانی با چگالی بالا را برای پردازنده‌های گرافیکی فعال می‌کند. این نوع میزبانی را که ما باید برای پلتفرم هایی مانند Grace Blackwell [Nvidia] ببینیم، فعال می کند.

– تیم روزنفیلد، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل SMC

با توجه به طراحی HyperCubes، SMC می گوید که استقرار آنها در مراکز داده جهانی است و می توان آن را به مشتریان از سراسر جهان ارائه داد. جالب اینجاست که SMC قبلاً با NVIDIA به عنوان یک شریک ابری شریک شده است، اما این شرکت حداقل در صحنه بزرگتر پذیرش HyperCubes خود را ندیده است. SMC در حال حاضر به دنبال گسترش کسب و کار خود، جستجوی فرصت های جدید در بازار، و جمع آوری 400 میلیون دلار سهام و 550 میلیون دلار بدهی برای جهانی شدن است.

منبع تصویر: NVIDIA

خنک کننده مایع در مراکز داده شاهد کشش گسترده ای در بازارها بوده است، زیرا سرورهای هوش مصنوعی نسل بعدی قادر به حفظ خود بدون استفاده از مزایای مکانیسم خنک کننده نیستند. اخیراً گزارش شده است که تقاضا برای قطعات خنک کننده مایع در بالاترین رکورد آن در بازارها، تا جایی که تامین کنندگان سرور مانند SMCI و Foxconn در حفظ تقاضا با مشکل مواجه هستند، که نشان می دهد صنعت واقعاً این بخش را به عنوان یک فرصت می بیند.

در حالی که HyperCubes SMC مطمئناً خوش بینانه به نظر می رسد، بازار هنوز راه درازی در پیش دارد تا چنین مکانیزم های خنک کننده به طور رسمی با توجه به پیچیدگی های تولید و سایر مسائل به کار گرفته شود.

منبع خبر: CNBC

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا